De ombouw van C1000-supermarkten in Jumbo-filialen pakt goed uit voor Dirk van den Broek. Veel klanten die voorheen boodschappen deden bij C1000, gaan nu liever naar Dirk dan naar Jumbo.

Dat zegt René van Klooster, directeur van Detailresult Groep die onder andere de Dirk van den Broek formule uitbaat, in een interview met de Levensmiddelenkrant. ,,We zien dat als winkels worden omgebouwd naar Jumbo, wij daar onze vruchten van plukken.”

“De C1000-consument zit natuurlijk heel dicht bij onze klant”, aldus Van Klooster. “Daar waar we de directe confrontatie aangaan, worden we er zeker niet slechter van.”

De toestroom van voormalig C1000-klanten is niet het enige goede nieuws voor de Detailresult Groep. Het opgaan van de formules Digros en Bas van der Heijden in Dirk van den Broek, leidt tot flinke besparingen op administratie en marketing.

Dirk valt aan in Rotterdam

Van Klooster verwacht dit jaar vijftien nieuwe Dirk-filialen te openen, voornamelijk in de regio’s Rotterdam en Utrecht.  “De handtekening is al gezet onder de opening van zes nieuwe vestigingen in het eerste kwartaal”, aldus de directeur.

Het huismerk van Detailresult Groep, 1 de Beste, blijft bestaan. Toch kondigt Van Klooster de introductie van een tweede huismerk aan. "We hebben wel de intentie om het merk Dirk op de plank te zetten, enkel voor heel specifieke producten. Logischerwijs ligt de nadruk daarbij op vers."

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl